Monet autovalmistajat tuovat tänä päivänä markkinoille hybridimalleja. Hybridiauto tarkoittaa sitä, että autossa on perinteinen polttomoottori, joka käy bensiinillä, mutta sen lisäksi autossa on myös sähkömoottori. Yleensä sähköllä voidaan ajaa kaupunkiajossa tai lyhyitä matkoja, ja bensiinimoottori hörähtää käyntiin aina silloin kun pitää päästä hieman lujempaa tai kuljetaan pidempi matka. Monet perinteiset automerkit ja – mallit on saatavilla ensisijaisesti hybridinä ja erikseen myös diesel- tai bensiinikäyttöisenä. Moni suosiikin hybridiä siksi, koska sähkömoottori säästää polttoainekuluissa ja lisäksi hybridi saastuttaa vähemmän. Markkinoilla on kahdenlaisia hybridiautoja, ladattavia pistokehybridejä, sekä perinteisiä hybridejä, joissa sähkömoottori avustaa ajoa. Niissä sähkömoottori latautuu ajon aikana ja varastoitunutta sähköä voidaan käyttää hyödyksi ajossa. Pistokehybridiä pystyy sen sijaan lataamaan kotonaan sähköpistokkeesta. Näissä malleissa sähkön kantama ei yleensä ole kovin suuri, se voi olla muutamien kymmenien kilometrien luokkaa. Useimmille tämä kuitenkin riittää arkiajoon, esimerkiksi kaupunkialueella. Voi olla, että työmatkat ja kauppareissut pystyy taittamaan kokonaan sähkön avulla, jolloin polttoainelasku pienenee entisestään.

Muutamat autonvalmistajat ovat etulinjassa olleet kehittämässä hybridimalleja ja esimerkiksi japanilainen Toyota on tarjonnut jo pitkään koko mallistoonsa hybridimoottoreita. Muutamat muut valmistajat ovat tuoneet markkinoille hybridimalleja hieman nihkeämmin ja esimerkiksi perinteiset saksalaiset premium -merkit, kuten BMW ja Mercedes – Benz ovat vasta viime vuosina heränneet autoilun sähköistymiseen.